6 Kasım 2012 Salı

Taylor Swift - Red Albüm İncelemesi (16 Şarkı)

     

    ALBÜM BİLGİLERİ
  Yayınlanma Tarihi ; 22 Ekim 2012
Süre         ; 65:10
Albümden Çıkan Singlelar;                                                                                                                                    We Are Never Ever Getting Back Together,Begin Again,I Knew You Were Trouble

Albüm Kapağı ; Diğer albümlerine oranla Taylor'n bu albümündeki kapağına baya bir beğendim ancak yinede çok iyi olduğunu düşünmüyorum.Biraz basite kaçılmış gibi geldi.Albüm kapağına puanım ; 3/5
                                       

Evet ilk olarak neredeyse uzun yıllardır elinde ilk hafta satış rekorunu bulunduran Britney Spears'ın rekorunu kırmaya çok yaklaşmış Taylor Swift'n albümünü incelemeye karar verdim.Umarım eleştirilerimi ve puanlamamı beğenirsiniz. :)

Şarkılar ;

1.State of Grace; Şarkı Promosyon amacıyla iTunes'a albüm çıkmadan önce verilmişti.O zaman dinleme fırsatı buldum.Şarkının tarzı pop-rock.Parçayı Taylor kendisi yazmış.Şarkının intro kısmı bana biraz uzun geldi açıkçası yada melodiyi çok beğenmediğimden öyle gelmiş olabilir.Şarkı hoş ama çok çok beğendiğimi söyleyemeceğim.Ancak şarkı sonlara doğru daha hoş bir hal alıyor bence. 3/5

2.Red; Bu şarkıda aynı şekilde albümü promosyon amaçlı albüm çıkmadan 1,5 yada 2 hafta önce iTunes'a verildi.Şarkıyı ilk dinlediğimde çok çok beğenmemiştim.Ancak sonradan dinlediğimde şarkıya aşık oldum diyebilirim.Hatta şuan albümdeki favori şarkım sanırım.Şarkının nakarat kısmını çok iyi yapmışlar bana göre.Pop rock ve country pop tarzında bir parça. 4,5/5

3.Treacherous; Albümün 3. parçası.Şarkıyı Dan W. ve Taylor yazmış.Parçanın soundnu pek beğenmedim ancak sözleri güzel olmuş. 3/5

4.I Knew You Were Trouble; Şarkı albümün 3. singleı olarak belirlendi.Sanırım Aralık ayının ortalarında yayınalanacak single olarak.Parça dubstep,pop-rock tarzında.Sözleri Taylor,Max Martin ve Shellback tarafından yazılmış.Prodüktörlüğüde aynı şekilde Max ve Shellback tarından yapılmış.Normalde Max Martin şarkılarına hep aşık olurum.Özellikle Britney Spears için yaptığı şarkılara o yüzden bu şarkı bende 1 adım önde oldu ve beklediğim gibide oldu.Şarkıyı çok beğendim.Özellikle soundda dubstep ile pop-rock birlikte olmasına bayıldım!Şarkı sanırım albümde en beğendiğim 2. şarkı. 4,5/5

5.All Too Well; Sözleri Swift ve Liz Rose tarafından yazılmış bir şarkı.Sözlerini beğendim.Sounda gelirsek çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim.Bana biraz sıradan gibi geldi.Hoş bir şarkı ancak bir hit olacağını düşünmüyorum. 3/5

6.22; Shellback,Martin ve Taylor sözleri yazmış.Prodüktörler ise Max ve Shellback ikisinide çok sevdiğim için bu şarkıyı beğeneceğimi biliyordum.Öylede oldu.Şarkıyı beğendim.İlklerim arasında olmasada eğer uzun soluklu bir albüm olursa sonraki şarkılarda single olarak yayınlanabilir diye düşünüyorum.Beğendiklerim arasında albümde. 4/5

7.I Almost Do; Sözleri Taylor tarından yazılmış,prodüktörlüğü ise Taylor ve Chapman tarından yapılmış.Şarkı bana çok sıradan geldi sözleri güzel.Bana göre Taylor şarkılarının sadece söz yazarlığını yapmalı.Çünkü onu daha iyi yapıyor.Prodüktörlüğünü yaptığı şarkıları pek beğenmedim.Ancak bu şarkı diğer prodüktörlüğünü yaptığı şarkılara oranla daha iyi olmuş.Keşke ilk nakaratıda ikinci nakaratı gibi olsaymış. 3/5

8.
We Are Never Ever Getting Back Together; Şarkı albümün ilk singleı.Ağustosun ortalarında yayınlanmıştı ve ABD'de 2XPlatinum aldı tekli.Yani 2 Milyon satışı (dijital+fiziksel) geçmiş demek oluyor sadece ABD'de.
Sözleri Max M. Taylor ve Shellback tarfından yazılmış.Prodüktörlüğü ise Shellback ve Max M. tarafından yapılmış.Şarkı sıkmıyor ve bir bütün.Pop tarzında.Şarkıyı çok beğenmiştim hala çok beğeniyorum. 4/5

9.Stay Stay Stay; Hem söz hem prodüktörlüğüne Taylor'n el attığı bir şarkı daha! Ancak bu sefer bunu diğer tüm prodüktörlüğüne el attığı şarkılardan daha fazla beğendim.Eğlenceli bir melodisi var.Sözlerinide beğendim.Ancak yinede hit olacak bir şarkı değil. 3,5/5

10.The Last Time; Sanırım albümdeki 2 düet şarkıdan bir tanesi.Sözleri Taylor ve diğer 3 söz yazarı tarafından yazılmış.Prodüktörlüğü Lee tarafından yapılmış.
Düet anlamında baktığımda sesleri uymuş şarkıcıların ancak şarkı hakkında biraz kararsız kaldım.Beni biraz sıktı gibi.. 3/5

11.Holy Ground; Sözleri Taylor tarafından yazılmış.Prodüktörünü gördüğüm zaman çok heycanlanmıştım.Çünkü We Are Young şarkısını yapan Jeff prodüktörlüğünü yapmış şarkının.Ancak şarkıyı dinlediğim zaman hayal kırıklığına uğradım.Beni hiç sarmadı.Albümün vasat şarkılarından. 2,5/5

12.Sad Beautiful Tragic; Diğer bazı şarkılarda olduğu gibi prodüktörlüğü Taylor ve Chapman'e ait bir şarkı.Sözleri Taylor tarafından yazılmış.Açıkçası şarkı beni çok baydı.Sonunu bile getiremedim.Zaten 4:44 süresi.Sanırım en beğenmediğim şarkı.(Tabiki bu stil meselesi.) 2/5

13.The Lucky One; Taylor tarafından yazılmış,Bhasker tarafından prodüktörlüğü yapılmış bir şarkı.Trampet sanırım ve gitar karışımı bir melodisi var hoşuma gitti ancak yinede hit olabilicek bir şarkı değil bence. 3/5

14.Everything Has Changed; Albümün son düeti sesleri gerçekten çok iyi uymuş Ed Sheeran ile Taylor'ın.Ancak biraz ''sıradan'' bir melodisi var gibi geldi bana.Pek hit olabiliceğini düşünmüyorum. 3/5

15.Starlight; Tam tek gitar ağırlıklı olmayan parça diyecektimki değilmiş.Taylor tarafından yazılmış şarkı,prodüktörlüğü ise Chapman Taylor ve Huff tarafından yapılmış.Ancak bu şarkının melodisi hoşuma gitti sözleride güzel bence.Birtek şarkının sonlarına doğru nakarata geçişleri çok hoşuma gitmedi diyebilirim. 3,5/5

16.Begin Again; Starlight gibi prodüktörlüğü Huff Talor Chapman tarafından yapılmış.Sözleri ise Taylor tarafından yapılmış.Albümden çıkan 2. single.Billboard Litesinde 7. sıraya kadar tırmanmış.Şarkıyı çok beğendim diyebilirim.Özelliklede sözlerini. 4/5

GENEL; Albümde çeşitli prodüktörlerle çalışılmış.Sözlerin genel olarak hepsini Taylor yazmış ve çok başarılı prodüktörlerle çalıştığını düşünmüyorum.Mesela Max Martin ile sadece 3 şarkısı var.Bana göre 5-6 şarkısını onun prodüktörlüğü altında yapmalıydı.Genel olarak sounddan çok sözleri beğendiğim bir albüm oldu.Taylor sadece sözleri yazıp prodüktörlüğü başkalarıyla yapmalı bence.Red,Begin Again,22,
We Are Never Ever Getting Back Together,I Knew You Were Trouble favorilerim arasında.I Know You Were Trouble'dan sonra Red ile devam edip albümü 22 ile kapamasını umud ediyorum.  Albüm puanı; 3,5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder